İce Bucket Challenge Nedir?

Amyatrofik Lateral Skleroz (ALS) hastalığına dikkat çekmek için yürütülen Ice Bucket Challenge (Bir kova buz) kampanyasına yönelik yayınlarda artık doyuma yaklaşıldı. Peki acaba kampanya ne kadar başarılı oldu?
Bir kova buz" kampanyasında format basitti.
Bir kişi, çoğu kez içinde buz parçalarının da olduğu bir kova suyu başından aşağı döküyor, sonra da aynı şeyi yapmasını istediği kişilere meydan okuyordu.
ALS, merkezi sinir sisteminde, omurilik ve beyin sapı bölgesindeki nöronların (motor sinir hücreleri) azalması sonucu görülen bir hastalık.
Ellerde, bacaklarda, ağız-yutak bölgesinde başlayabiliyor ve ilerleyerek yayılabiliyor. Konuşma ve yutma güçlüğüne, solunum yetersizliğine ve kaslarda felce neden olan hastalık, daha çok orta yaştaki kişilerde görülüyor.
ALS hastalarının yarısı, 3-4 yıl içinde hayatını kaybediyor. Bazı hastalar ise ALS başlangıcından sonra 10 yıldan uzun süre yaşayabiliyor. Örneğin İngiliz fizikçi Profesör Stephen Hawking, 51 yıldır ALS hastası.


Peki Amaç Nedir?
 Buzlu suyu bir anda baştan aşağı dökmek ise kişide anlık kısmı felç hissi yaratıyor. Yani kampanyayla amaçlanan bir anlığına da olsa ALS hastalarıyla empati kurmak.

Bağışlarda artış

ALS, İngiltere'de motor nöron hastalığı olarak biliniyor. "Bir kova buz" kampanyası sonrası ise ülkede Motor Nöron Hastalığı Derneği'ne bağışlarda artış gözlendi.
Geçen yıl 29 Temmuz-28 Ağustos tarihleri arasında derneğe 2 milyon 700 bin dolar bağış yapılmıştı. Bu yıl ise aynı dönemde bağış miktarı 98 milyon 200 bin dolar oldu.
İngiltere'de aynı dönemde diğer yardım kuruşlarına yapılan bağışlar da arttı.
Macmillan Kanserle Mücadele Vakfı'na yaklaşık 5 milyon dolar yardım yapıldı, Water Aid'in 78 bin dolar yardım topladığı gün oldu - ki bu, derneğin bugüne dek bir günde en fazla topladığı yardım miktarından yüzde 50 fazlaydı.
İngiltere'de engellilere desteğe yönelik kampanyalarda ön safta yer alan aktris ve yazar Shannon Murray, "Bir kova buz"un ünlülerce yürütülen bir kampanya olduğunu ve "her şeyimizi sosyal medyada paylaşma" kültürümüzü bir kez daha gösterdiğini söylüyor. Murray, bu durumun kendisini biraz rahatsız ettiğini söylese de, kampanyanın başarılı olduğunu kabul ediyor.
Murray, "Nihayetinde insanlar iki ay önce ALS'den bahsetmiyorlardı. Şimdi bahsediyorlar. Birkaç ay önce Anna Wintour, Kate Moss ve Victoria Beckham'ın ALS hakkında konuştuğunu mu sanıyorsunuz?" diyor. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞİLE'DE SAKLI CENNET - ESENCELİ KÖYÜ

NUTELLA'YI KİM BULDU? Pietro Ferrero

Elindeki Eşyaları Değerlendir-Tasarım BALON AVİZE (KAĞIT)